Eino Grönin joulukonsertti Ylivieskan kirkossa

Eino Grön esiintyy Ylivieskan kirkossa perjantaina 5.12. klo 19. Floridassa talvet asuvan Eino Grönin oma joulukin alkaa kirkosta.

- Näinä aikoina on otollista hiljentyä musiikin parissa. Kirkossa on mahdollisuus kokea yhdessäoloa, jonka vertaista ei muualta tahdo juurikaan löytyä. Kirkko on myös esiintyjälle sellainen paikka, josta löytää myös itselleen joulun yhteisen hengellisen sanoman ja herkät hetket, Eino Grön kertoo.

Grönille joulu tarkoittaa tuttuja ja perinteisiä joululauluja: Sydämeeni joulun teen, Varpunen jouluaamuna, Sylvian joululaulu. Lisäksi hän esittää joulukonserteissaan myös joitakin uusia sävellyksiä. Grön kertoo suomalaisen joulun olevan hänelle tärkeä.

- Asuessani suuren osan vuotta Amerikassa, kotimaahan on aina kiva palata. Vaikka menenkin jouluaatoksi Floridaan, joulun koen oikeaksi Suomessa. Floridassa ei saa sitä herkkää joulun tuntua, kun astuu kirkon ovesta ulos ja ulkona on 25 astetta lämmintä, Grön toteaa.

Eino Grönin joulukonsertin ohjelma käsittää upeita joulusävelmiä ja harrasta joulun tunnelmaa. Gröniä säestää Marian ja Mihai Petrescu, jotka ovat kansainvälisesti noteerattuja huippumuusikoita. Lippuja konserttiin voi ostaa ennakkoon Lippupalvelusta, Ylivieskan Gigantista ja ovelta tuntia ennen konsertin alkua. Konsertin järjestää Lions Club Ylivieska, jolla on ensi vuonna juhlavuosi. Lions Clubin toiminta perustuu kristillisen palvelun pohjalle.