Uutinen kirkkoneuvoston kokouksesta 29.1.2008

Suvannon huoltorakennus harjakorkeudessa

Ylivieskan seurakunnan kirkkoneuvosto sai tiistai-illan kokouksessa tietoa meneillään olevista seurakunnan rakennus- ja korjaushankkeista. Leudon talven takia työt ovat edenneet hyvin aikataulun mukaisesti. Suvannon huoltorakennuksen harjannostajaisia vietetään 12. helmikuuta. Sosiaalitilarakennuksessa on lämpö päällä ja lattioiden valu alkanut.

Seurakuntakoti Marian toimituskappelipäädystä on avattu lattiat ja poistettu vanhat purutäytteet ja puurakenteet sekä uusittu eristykset. Seuraavaksi on vuorossa lecasoratäyttö ja valu. Lämpövuotoja korjataan koko talon osalta ja kellariin rakennetaan henkilöstön sosiaalitilat. Alkamassa on myös ilmastointiurakka. Saliosaan on tulossa lopuksi vielä lattioiden lakkaus. Seurakuntakoti menee kokonaan kiinni toiminnan osalta 11.2.-14.3. väliseksi ajaksi.

Myös Törmälän remontti on aikataulussa. Ala- ja keskitalon lattiat on remonttikohteitten osalta valettu ja tiivistykset tehty. Seuraavaksi käynnistyy ilmastointiurakka. Puretun Pietarin kaksi ilmastointikonetta asennetaan Keskitaloon ja Alataloon kolme uutta pienempää konetta. Heikkilän toimitalon rakennussuunnitelmiin neuvosto palaa 12.2. kokouksessa.

Kirkkoneuvosto tarkasti lähes kaksi vuotta käytössä olleet palveluhinnastot ja teki niihin työ-, energia- ja elintarvikekustannusten kallistumisesta johtuvat tarkistukset 1.3. alkaen. Uudet palveluhinnat koskevat pitopalvelua, kiinteistöjen käyttökorvauksia, Törmälän käyttömaksuja ja hautaustoimen maksuja.

Neuvosto hyväksyi talousarvion täytäntöönpano-ohjeet sekä Merijärven metsäsuunnitelman kuluvalle vuodelle. Suunnitelma sisältää yhden leimikon myynnin, jonka tulot käytetään taimikonhoitotöihin.