Ylivieskan seurakunnan ensi vuoden suunnitelmia

Uutinen Ylivieskan seurakunnan kirkkovaltuuston kokouksesta 15.12.2014

Kirkkovaltuusto hyväksyi vuoden 2015 talousarvion ja toiminta- ja taloussuunnitelman 2015-2017. Vuonna 2015 veroprosentti on edelleen 1,75. Verotulojen arvioidaan kasvavan 2,5 %. Lainan lyhennyksiin varataan 284 000 euroa. Työntekijämäärä pysyy samana, ja seurakuntamestarin ja kanttorin virat täytetään. Merkittävimpiä investointeja ensi vuoden aikana ovat Törmälän Alatalon kunnostus, kirkon urkujen huolto ja vesirännien uusiminen, Suvannon kappelin jätekatosten suunnittelu ja rakentaminen, Kankaan kappelin maalaus sekä Merijärven hautausmaan laajennus.

Kirkkovaltuuston puheenjohtaja Kalle Luhtasela päätti vuoden viimeisen kokouksen pitämällä puheen ja kiitti valtuuston jäseniä kuluneesta neljästä vuodesta. Ensi vuoden alussa kokoontuu uusi kirkkovaltuusto uusin jäsenin.