Lapsille tarkoitettu sururyhmä alkaa

Ylivieskan seurakunnassa käynnistyy rovastikunnallisena toimintana lasten sururyhmä tiistaina 14.4.2015 klo 18 toimitalo Pietarin päiväkerhotiloissa, askarteluhuone Silmussa.

Ryhmä on tarkoitettu ala-asteikäisille lapsille, jotka ovat kokeneet elämässään vanhemman, sisaruksen, isovanhemman, ystävän tai muun läheisen ihmisen kuoleman. Sururyhmässä autetaan lasta käsittelemään läheisen kuoleman aiheuttamia tunteita ja ajatuksia mm. leikin, musiikin ja muun toiminnan avulla. Ryhmän tarkoituksena on antaa lapselle mahdollisuus purkaa ja jakaa surun tunnetta muiden samanlaisia asioita kokeneiden lasten kanssa. Ryhmän toimintaa ohjaavana ajatuksena on, että lapsen suru on luonnollinen tunne läheisen ihmisen kuoleman jälkeen.

Lasten sururyhmä kokoontuu viikoittain tiistai-iltaisin huhti- ja toukokuun aikana yhteensä viisi kerta. Vanhempi tai muu lapsen läheinen voi olla lapsen kanssa ryhmässä ensimmäisellä ja viimeisellä kerralla.

Ohjaajina toimivat diakoniatyöntekijät Satu Similä Ylivieskasta (p. 044 - 7118628) ja Ulla Ketonen Kalajoelta (p. 044 - 722 9006).

Ilmoittautuminen to 2.4. mennessä ryhmän ohjaajille puhelimitse.