Saapas partioi tapahtumissa ja kaduilla ympäri Kalajoen rovastikuntaa

Iloa riittää, vaikka varpaat on jäässä!

Palveluoperaatio Saapas on palannut päivystäjineen alueemme katukuvaan. Iloisia ja auttavaisia vapaaehtoistyöntekijöitä on kouluttautunut viime vuoden aikana toistakymmentä ja kutsuja tapahtumapäivystyksiin Kalajoen rovastikunnan 11 seurakunnasta on alkanut tulla mukavasti.

Kalajoella Saapas päivysti viimeksi Wanhojen päivien jatkoilla Viihdekeskus Merisärkällä. Kohtaamisille oli selkeästi tilaa ja ensiapua annettiin pienten laastarien ja hieman suurempien haavojen hoidon muodossa. Lähiaikoina päivystyksiä on muun muassa Haapavedellä RatRace -tapahtumassa sekä Alavieskan nuorisoseuran järjestämän disco-illan yhteydessä.

Saappaan vapaaehtoiset toimivat tapahtumissa, festareilla sekä internetissä, siellä missä nuoret oikeasti ovat. Saapas toimii keskustelukumppanina, avun antajana ja opastajana kaikille niille nuorille, joita se kohtaa ja jotka ovat apua valmiita vastaanottamaan.

Saappaan vapaaehtoiskoulutus pyörii non-stoppina ja on suunnattu yli 18-vuotiaille, nuorille ja aikuisille. Otathan rovastikunnan erityisnuorisotyönohjaajaan yhteyttä, jos Saapastoiminta voisi olla sydäntäsi lähellä: Marja Rajaniemi p. 044 7118 658 tai marja.rajaniemi@evl.fi

Saappaan vapaaehtoiset Kalajoen Uuden vuoden päivystyksen jälkeen