Hautausmailla kaadetaan puita

Ylivieskan seurakunnan hautausmailla kaadetaan lähiviikkoina huonokuntoisimpia puita pois. Myös puita, jotka sijaitsevat hautarivien välissä olevilla nurmialueilla, kaadetaan. Puunkaadot on jo suoritettu Suvannolla, seuraavaksi ovat edessä kirkon, Heikkilän ja Raudaskylän hautausmaat.

Ensi kesän aikana hautausmaille istutetaan uusia puita, pääasiassa havupuita, näin saadaan hautausmaiden puustoa uusittua. Puiden kaadoilla pyritään myös välttämään mahdollisten myrskyjen aiheuttamia tuhoja. Osa puista on jo siinä kunnossa, että ne alkavat olla turvallisuusriski. Puiden kaadot jättävät yleensä jälkeensä jonkun verran risuja ym. siivoa. Nämä kuitenkin siivotaan heti kun mahdollista, viimeistään lumien sulettua. Lisätietoja antaa johtava seurakuntamestari Hannu Jussi-Pekka, puh. 044-7118650.