Tule viettämään iloista talvitapahtumaa su 15.3.

Tule iloiseen talvitapahtumaan!

Ensi sunnuntaina toimitalo Pietarissa ja sen pihapiirissä ulkoillaan, liikutaan ja harrastetaan yhdessä. Yhteisvastuukeräyksen ja Pyhtilän lähettiperheen työn hyväksi järjestettävä talvitapahtuma tarjoaa kaikenikäisille virkistystä ja toimintaa. Tapahtuma järjestetään yhteistyössä ylivieskalaisten liikuntaseurojen, yhdistysten, seurakunnan vapaaehtoisten toimijoiden sekä eri työalojen kanssa.

Ylivieskan Voimistelu ja Liikunta ry:n  Sanna Lappinen ohjaa perheliikuntahetket tasatunnein klo 12 alkaen Pietarin liikuntasalissa ja Marja Lempola ohjaa kaikille osallistujille sopivan liikuntahetken klo 12.30 ulkona Pietarin pihassa. Marjan liikuntahetkeen voit varata kävelysauvat mukaan.  Ylivieskan Ladun vapaaehtoiset ohjaavat lumikenkäilyä ja tuovat lasten ja aikuisten käyttöön erikokoisia lumikenkiä.  Sään salliessa ja lumitilanteen säilyessä lapsilla on mahdollisuus myös mäenlaskuun ja hiihtoon. Talvipäivän tunnelmasta voi nauttia pihakodassa makkaranpaiston merkeissä tai osallistumalla Murron Tallin toteuttamaan hevosajeluun klo 12-14 välisenä aikana. Hevosajelussa on käytössä seurakuntamme historiaan liittyvät vanhat hevoskärryt.

Askarteluhuone Silmun taidepajassa voi taiteilla ja maalata kuvataideharrastajien Tiina Piipon ja perheen tyttöjen opastuksella.  Leipäsunnuntain aiheeseen liittyen kahvilassa Ylivieskan Martat myyvät kotitekoisia rieskoja ja sämpylöitä, kahvia, teetä, mehua ja pullaa. Sunnuntain kirkkokahvit ovat tarjolla Yhteisvastuukeräyksen hyväksi tänä sunnuntaina toimitalo Pietarissa.  Arvoilla ja onginnalla kerätään tuottoa Pyhtilän lähettiperheen työn hyväksi.

Hiljaisuuden polulla Pietarin pihapiirin vanhassa aitassa voi aistia hiljaisuutta ja hiljentyä omaan tahtiin päivän aikana.