Ylivieskan seurakunta antoi muistutuksen asemakaavan muutosehdotukseen / Toisenlaisen Wapun tilanne

Uutinen Ylivieskan seurakunnan kirkkoneuvoston kokouksesta 9.3.2015

Seurakunta antoi muistutuksen asemakaavan muutosehdotukseen Kirkkotien alueella.

Kirkkoneuvosto hyväksyi metsätaloussuunnitelman vuosille 2015-2024. Kirkkoneuvosto myönsi nuorisotyönohjaaja Marjo Jokitalolle eron nuorisotyönohjaajan virasta 28.2.2015 alkaen.

Tiedoksiantoasioissa kirkkoherra selvitti kirkkoneuvostolle nuorisotyön tämänhetkistä tilannetta ja niitä toimenpiteitä, joihin hän on ryhtynyt asian hoitamiseksi työalalla. Kirkkoherra antoi tietoa ”Toisenlainen Wappu 2015” -tapahtumasta, joka on nuorten parissa erittäin suosittu. Neuvostolle esiteltiin myös nettiadressi, johon oli kerätty yli 130 nimeä tapahtuman puolesta. Nuorisotyön johtokunta on käsitellyt asiaa kokouksessaan 8.3. ja vetoaa kirkkoneuvostoon ja puoltaa tapahtuman järjestämistä. Kirkkoherra kertoi kuitenkin harkitsevansa ”Toisenlainen Wappu 2015” -tapahtuman peruuttamista työnjohdollisena toimenpiteenä. Nuorisotyössä on tällä hetkellä työvoimanvajausta: yksi nuorisotyönohjaajista on irtisanoutunut, yksi on palkallisella virkavapaalla ja johtavan nuorisotyönohjaajan lisäksi vain yksi nuorisotyönohjaaja on töissä. Toisena perusteena tapahtuman peruuttamiselle on työsuojelullinen näkökulma: työntekijöiden työssä jaksamisen varmistaminen työalan poikkeuksellisessa tilanteessa. Kirkkoneuvosto keskusteli myös työalan johtamisesta.