Yhteisvastuu 2007 - Ehjä lapsen mieli

Yhteisvastuukeräys 2007 käynnistyi kynttilänpäivänä, 4. helmikuuta.

Tänä vuonna keräys auttaa suomalaisia ja perulaisia lapsia, joiden vanhemmilla on mielenterveyden ongelmia. Keräyksen teemana on "Ehjä lapsen mieli".

Ylivieskan paikallinen keräys alkoi jumalanpalveluksella ja keräyskohteet esiteltiin kirkkokahvien jälkeen seurakuntakoti Mariassa. Listakeräys toteutetaan vapaaehtoisin voimin sivukylillä ja keskustan taajamien alueella. Keräyksen oheistapahtumia helmikuun aikana ovat hiljaisuuden hartaus ja aamukahvit ystävänpäivänä sekä lipaskeräys ostoskeskuksissa. Maaliskuun alussa vietetään seurakunnan diakonia- ja lapsityön yhteistä iltaa, jonka aiheena on "Lapsen ehjä mieli". Illan asiantuntijavieraana on psykologi ja perheterapeutti Päivi Kivelä Oulusta. Myös perinteinen kynttilähiihto Joonaalaan järjestetään maaliskuun alussa. Yhteisvastuukeräys on luterilaisen kirkon diakonian suurkeräys ja samalla Suomen suurin vuosittain järjestettävä kansalaiskeräys.