Haapaveden kamariorkesterin pääsiäiskonsertti

Haapaveden kamariorkesteri konsertoi palmusunnuntaina 29.3. Bachin, Sibeliuksen ja Rautavaaran teoksia pääsiäiskonsertissa Ylivieskan kirkossa klo 14.

Konsertin solisteissa on nuorta voimaa ja kokemusta. Anna-Mari Autere soittaa J.S. Bachin viulukonserton a-molli ja huilisti Anniina Erkkilä osia Bachin h-mollisarjasta. Jenni Hietala laulaa Oskar Merikannon Genezaretin rannalla ja Einojuhani Rautavaaran Iltarukouksen ja Suuren Pitkäperjantain.

Haapaveden kamariorkesteri eli Hako kantaesitti laulujen uudet orkesterisovitukset Savonlinnan oopperajuhlilla Kristus Retretissä -konsertissa 2002. Oulaistelainen Autere opiskelee Kokkolan amk:ssa ja nivalainen Hietala Oulun vastaavassa. Erkkilä on Jokilaaksojen musiikkiopiston huilunopettaja.

Hakon perustajajäsen Yrjö Seppänen esittää Leevi Madetojan Surun saksofonilla. Lisäksi kuullaan Sibeliuksen jousiorkesteriteoksia. Konsertin johtavat Petri Tapio Mattson ja Timo Hannula.

Ohjelma 15/10e, koululaiset ilmaiseksi.