Uutinen kirkkoneuvoston kokouksesta 12.2.2008:

Esitys Heikkilän toimitalon rakentamisesta kirkkovaltuustolle

Ylivieskan seurakunnan toimitilat ja toimistot ovat olleet jo toista vuotta evakkotiloissa vanhalla meijerillä, Top Point -liiketalossa ja Suvannon kappelissa. Toimitalo Pietarin tilalle ollaan kuitenkin saamassa uusi toimitalo Heikkilän pappilan alueelle.

Seurakunnan kirkkoneuvosto päätti esittää kirkkovaltuustolle Heikkilän toimitalon pääpiirustusten, kustannusarvion ja aikataulun hyväksymistä. Arkkitehti Jorma Palorannan suunnitteleman toimitalon huoneistoala on 2313 m² ja kustannusarvio 5,3 miljoonaa euroa. Taloon tulee toimi- ja toimistotilat kaikille seurakunnan työmuodoille. Kirkkovaltuusto kokoontuu käsittelemään esitystä 20.2. Jos päätös hyväksytään, on maaliskuu urakkalaskennan aikaa. Urakoitsijoiden valinnan jälkeen rakennustyöt on tarkoitus käynnistää mahdollisimman pian. Uusi toimitalo tulee nykyisen Heikkilän pappilan paikalle L-mallisena joen ja Ouluntien kulmaan. Kirkkoneuvosto antoi luvan pappilan, navetan ja ulkorakennusten purkutöille, jotka käynnistyvät lähiaikoina. Vanha aittarakennus ja puusto säilytetään tontilla.

Kirkkoneuvosto sai tietoa myös muista rakennus- ja korjauskohteista. Työt Suvannon huoltorakennuksessa, Seurakuntakoti Mariassa ja Törmälän leirikeskuksessa sujuvat aikataulun mukaisesti.

Avoinna olleeseen perheneuvojan virkaan päätettiin haastatella viittä hakijaa ja nuorisotyönohjaajan virkaan kahta hakijaa. Kirkkoneuvosto päätti kysyä paikallisilta pankeilta tarjouksia 500.000 euron luottolimiitillä varustetusta maksuliikennetilistä rakennushankkeiden rahoittamiseen. Lisäksi kirkkoneuvosto hyväksyi Suvannon hautausmaan käyttösuunnitelman ja tämän vuoden rippikoulusuunnitelman.