Palveleva kirje

Palveleva kirje on kirkon keskusteluapua kirjeen muodossa. Voit kirjoittaa mieltä painavista asioista ja lähettää sen postissa osoitteella

Palveleva kirje

PL 210

00131 Helsinki

Kirjeeseen vastaa henkilökohtaisesti nimettömänä vaitiolovelvollinen kirjepäivystäjä, joko kirkon työntekijä tai koulutettu vapaaehtoinen. Kirjepalvelu toimii osana Palvelevan puhelimen toimintaa Palvelevan puhelimen eettisten periaatteiden mukaisesti. Keskiössä ovat luottamuksellisuus ja suvaitsevaisuus. Kirjeeseen vastataan viikon parin sisällä.

Sanotaan, että kirjoittamisen avulla avautuu usein uusia näkökulmia. Kirjoittaen voi saada selkeyttä mieltä vaivaaviin asioihin, tilaa ajatusten kokoamiseen sekä ymmärrystä itseään ja elämäänsä kohtaan. Käsin kirjoittaminen on toisenlaista kuin näppäimistöllä kirjoittaminen. Kirje on edullinen ja helposti saatavilla oleva sielunhoidon muoto.
Palveleva kirje on osa kirkon keskusteluapukokonaisuutta. Palvelevan kirjeen lisäksi tarjolla ovat Palveleva puhelin (puh. 01019 0071),Palveleva netti sekä Palveleva chat.

Lisätietoja löytyy internetistä: evl.fi/keskusteluapua