Kirkkokuoron 70-vuotisjuhlakonsertti

Ylivieskan seurakunnan kirkkokuoro juhlii 70-vuotiasta taivaltaan 26.4. Aamulla kuoro laulaa messussa, ja päivä huipentuu kirkossa klo 18 järjestettävään juhlakonserttiin. Konserttiin on vapaa pääsy. Jonna Ypyän johtaman kirkkokuoron kanssa laulaa Ylivieskan seurakunnan lapsikuoro, ja urkurina ja pianistina toimii Eeva Korhonen.

Konsertin ohjelmisto koostuu pääasiassa suomalaisesta kuoromusiikista. Ohjelmistoon on valittu lauluja matkan varrelta, mm. Rosellin:Rauhaa ja V. Erkkilän:Minä levitän käteni. Konsertin juhlavuutta lisää A. Vivaldin: Gloria D-duuri messusta. Ohjelmaa raikastaa useat uudemmat teokset, kuten A. Hämäläisen sovittama Kyynelin kylvävät (Ps.126) jaLapsen tie on aamun tie, jonka on säveltänyt L-K Kallunki. Konsertissa kuullaan myös urkusoolo ja lauletaan yhteisvirsiä. Kolehti kerätään kirkkokuoron toiminnan hyväksi.  Konsertin päätteeksi kuorot esittävät A. Kuorikosken lapsi- ja sekakuorolle säveltämän psalmiteoksen: Herran armo kestää iäti (Ps.136). Ylivieskan kirkkokuoro jatkaa työtään kiitollisin mielin tulevina vuosina.