Virsitytöt yhdeksänneksi alueellisessa virsivisassa

Oulun hiippakunnan alueellinen virsivisa pidettiin 15.4. Kempeleessä Kokkokankaan seurakuntakeskuksessa. Mukana oli kaikkiaan 18 joukkuetta, kaukaisimmat Kittilästä saakka. Ylivieskasta mukana olivat Ojakylän koulun 3-luokan Virsitytöt: Katariina Eskola, Nina Jutila ja Enni Kalliokoski sekä opettaja Päivi Repo ja kanttori Eeva Korhonen. Aluevisan voitti Hunajatassut Limingasta. He lähtevät kisailemaan finaaliin, joka pidetään Kouvolan kirkkopäivien yhteydessä toukokuun lopulla. Virsitytöt jäi voittajajoukkueesta kolme pistettä ja sillä heltisi jaettu yhdeksäs sija yhdessä Kannuksen Laulavat siivet -joukkueen kanssa.

Virsivisan paikallisvisaan opeteltiin 20 virttä, aluevisaan viisi virttä lisää. Virsivisan tavoitteena on innostaa koululaisia laulamaan virsiä sekä tehdä virsikirjaa tutuksi hauskojen tehtävien avulla. Virsivisa järjestetään kahden vuoden välein, ja se on tarkoitettu peruskoulun kolmansien ja neljänsien luokkien oppilaille. Visassa kisaillaan kolmen hengen joukkueina. Virsivisan järjestää Seurakuntien Lapsityön keskus yhteistyökumppaneinaan Kirkkohallitus, Poikien ja Tyttöjen keskus ja Opetushallitus. Virsivisan toteutuksessa ovat mukana koulut, seurakunnat ja hiippakunnat.

Kuvassa Katariina Eskola, Nina Jutila ja Enni Kalliokoski.