Sakastipyhäkoulu lapsille alkaa

"Kellot kaikuu, kellot temppelin.
Nyt on Herran pyhäpäivä, päivä parahin."
"Isä, äiti lapset mukanaan,
kaikki Herran pyhää sanaa rientää kuulemaan."
(LV 58: 1,3)

Lasten sakastipyhäkoulu alkaa taas! Ylivieskan kirkossa jumalanpalveluksen yhteydessä sakastipyhäkoulu on lähiviikkoina seuraavasti:
su 23.8. klo 10
su 30.8. klo 10
su 6.9. klo 10

Muut syksyn sakastipyhäkoulut näet kirkollisista ilmoituksista esimerkiksi keskiviikkoisin Kalajokilaaksosta, torstaisin Kymppisanomista, perjantaisin Kalajokilaaksosta tai seurakunnan nettisivulta Lähiajan toiminta / Ylivieskan tapahtumat.

Lapset siirtyvät Ylivieskan kirkon sunnuntain messussa saarnan ajaksi sakastiin pyhäkouluun. Päivänvirren alkaessa pyhäkoulun opettaja nousee seisomaan ja odottaa lapsia. Lasten määrä pyhäkoulussa vaihtelee noin 3-10 lapseen kerralla, iältään 1-12 vuotta.

Pyhäkoulu alkaa alttarin rakentamisella yhdessä lasten kanssa: liina, kynttilä, risti ja Raamattu. Joku lapsista saa avata Raamatun. Sakastipyhäkoulussa päivän evankeliumiteksti käsitellään lapsentajuisesti ja lapsen maailmasta lähtien vaikkapa kuvien tai nukkejen avulla.  Lisäksi rukoillaan yhdessä. Pyhäkoulun päättyessä joku lapsista sulkee Raamatun ja sammuttaa kynttilän. Kun tarrat on saatu liimattua pyhäkoulutauluun, on aika siirtyä takaisin kirkkosalin puolelle. Sakastipyhäkoulua ei ole perhekirkkopyhinä.