Osallistu Kirkon Ulkomaanavun keräykseen tänään Ylivieskassa

Kirkon Ulkomaanapu välittää apua pakolaiskriisin keskelle

”Syyrialainen pakolainen Deir Ezzorista puristaa poikaansa ja tytärtään. Hän itkee helpotuksesta rantautuessaan yhdessä 15 hengen huteralla kumiveneellä Kosin saarelle elokuun 15.päivänä ”

Kuva: Daniel Etter/The New York Times (lähde: Kirkon Ulkomaanapu)

Nämä Eurooppaan saapuvat pakolaiset ovat jättäneet kotinsa ja riskeeranneet henkensä matkatessaan Välimeren yli. Tänä vuonna heistä on jo yli 2500 ihmistä menehtynyt pyrkiessään Eurooppaan.
Kirkon Ulkomaanapu välittää apua Eurooppaan saapuneille pakolaisille Kreikassa, Unkarissa ja Serbiassa toimivien yhteistyö kumppaniensa kautta. Tuella toimitetaan puhdasta vettä, hygieniatarvikkeita, suihkuja, vuodevaateita, huopia ja talvivaatteita. Lisäksi kovia kokeneille ihmisille tarjotaan psykososiaalista apua ja tukea. Hätäapua ihmisten auttamiseksi tarvitaan nyt nopeasti.

Ylivieskan seurakunnassa kerätään tukea Kirkon Ulkomaanavun työlle perjantaina 4.9. klo 16-20 ylivieskalaisissa liikkeissä Prismassa, Kärkkäisellä ja Basaarikadulla Kauppojen Yö- tapahtumassa. Lipaskerääjänä toimivat Lions Club Ylivieska Savisilta ja joukko Ylivieskan seurakunnan vapaaehtoisia Kirkon Ulkomaanavun tukihenkilöitä.

Tule mukaan kerääjäksi ilmoittautumalla perjantaina ennen klo 15 puhelimitse diakoniatyöntekijä Satu Similälle puhelin 044-7118628.