Sellot soivat palmusunnuntain kirkkokonsertissa

Palmusunnuntaina  16. 3. klo 19.00 kuullaan Ylivieskan kirkossa hiljaisen viikon musiikkia. Konsertoimassa on selloduo Anna-Maaria & Olli Varonen.

Sellistipariskunta Anna-Maaria ja Olli Varonen esiintyi duona ensimmäisen kerran kesällä 2000.  Lukuisien kotimaisten konserttien lisäksi duo on esiintynyt Prahassa sekä useaan otteeseen Budapestissa ja muualla Unkarissa. Unkari on tuttu Varosille jo opiskeluajoilta; molemmat opiskelivat Budapestin Liszt-akatemiassa. Keväällä 2003 duo konsertoi Suomen edustajana Budapestissa kuninkaan linnassa  European cultural avenue –tapahtumassa, johon oli koottu taiteilijoita kaikista EU-maista.  Vuonna 2005 Varoset  julkaisivat levyn ”A Moment with two Cellos”, joka lienee ensimmäinen suomalaisen selloduon tekemä kokonainen CD-levytys.  2004-2007 Varoset isännöivät kansainvälistä sellotapahtumaa keskisessä Suomessa.

Duotoiminnan lisäksi Olli (s. 1965) on konsertoinut soolo-, kamarimusiikki-  ja solistikonsertein 10 Euroopan maassa, USA:ssa ja Singaporessa. Anna-Maarian (s. 1978) esiintymiset ovat vieneet Tsekin ja Unkari lisäksi Venäjälle ja Ranskaan.

Palmusunnuntain  konsertissa kuullaan duo-ohjelmiston lisäksi myös joitakin soolonumeroita  J. S. Bachin tuotannosta. Konsertin ohjelmistoa laadittaessa on luonnollisesti otettu huomioon se, että musiikki viitoittaa ajatuksia syventymään ja kohtaamaan myös pääsiäisen sanoman.

Konsertin järjestää Ylivieskan seurakunta yhteistyökumppaneinaan Ylivieskan OP sekä PPO.