Vapaaehtoistehtäviä tarjolla - Ystäväpalvelutoiminnan kautta ystäväksi

Vapaaehtoistehtäviä tarjolla

Ylivieskan seurakunnan työalat tarjoavat erilaisia mahdollisuuksia osallistua vapaaehtoistyöhön. Vapaaehtoistyö on seurakuntamme tehtävän toteuttamista ja toimimista lähimmäisen hyväksi. Lähimmäisyyden toteuttaminen seurakunnan perustehtävänä on yhteinen kaikille sen jäsenille. Kirkon vapaaehtoistoiminnassa kutsutaan ihmisiä osallisuuteen ja tarjotaan mahdollisuus antaa aikaansa ja osaamistaan yhteiseen käyttöön. Seurakunnan vapaaehtoistyön tehtäviin tarvitaan eri-ikäisiä ja erilaisia ihmisiä. Omalla panoksella voi osallistua monien tehtävien hoitamiseen kertaluonteisesti tai sitoutua pidempiaikaisen tehtävän hoitamiseen. Yhtäläisesti vapaaehtoistyö voi olla mahdollisuus uusiin kokemuksiin, ihmisenä kasvamiseen ja ainutlaatuiseen vuorovaikutukseen.

Seurakuntamme kotisivulla on tarjolla erilaisia vapaaehtoistyön tehtäviä, joihin tarvitsemme jatkuvasti uusia vastuuhenkilöitä. Käy katsomassa löytyisikö sinulle mieluisa tehtävä tai ota yhteyttä puhelimitse työntekijöihin. Seuraavina viikkoina esittelemme seurakuntasivulla erilaisia vapaaehtoistyön mahdollisuuksia.

Ystäväpalvelutoiminnan kautta ystäväksi

Etsitkö omaa palvelutehtävääsi vapaaehtoistyössä, muttet vielä tiedä, mikä se olisi? Mikäli haluat palvella lähimmäistä luottamuksellisessa vuorovaikutussuhteessa, Ystäväpalvelutoiminta voisi olla juuri sinua varten! Meistä jokainen tarvitsee nähdyksi ja kuulluksi tulemista elämän eri vaiheissa. Lähellämme on kuitenkin heitä, jotka kaipaavat yhteyttä toisiin, mutta syystä tai toisesta mahdollisuudet kanssakäymiseen ovat rajoitetut.

Ylivieskan seurakunnan Ystäväpalvelutoiminnan avulla pyritään ennaltaehkäisemään syrjäytymistä ja yksinäisyyden kokemusta. Ystäväksi ryhtymisessä tärkeää on rinnalla kulkeminen sovitusti ja luottamuksellisesti. Yhteiset keskusteluhetket ja kohtaamiset muodostuvat parhaimmillaan rikkaudeksi ja voimavaraksi molemmille osapuolille. Ystävän käynti lähimmäisen luona tuo arkeen ilonpisaroita, jotka kannattelevat pitkän matkaa eteenpäin. Ystävänä oleminen edellyttää sitoutumista ja halua vuorovaikutukseen, mutta se myös antaa paljon.

Jos kiinnostuit kyseisestä vapaaehtoistyöstä, ota yhteyttä diakoniatyöntekijä Sari Viitalaan puhelimitse 044-7118 626 tai sähköpostilla sari.viitala@evl.fi