Sankarihautausmaan käytävien kunnostuksen 1. vaihe takana

Ylivieskan kirkon vierellä sijaitsevan sankarihautausmaan käytävien kunnostuksen 1. vaihe on valmistunut. Käytävistä poistettiin vanhaa maa-ainesta sekä jo pintaan nousseet styroxieristeet. Tilalle laitettiin uutta soraa, suodatinkangas sekä uusi pintakerros. Työt jatkuvat vielä keväällä, jolloin käytävien reunat suoristetaan lopulliseen muotoonsa ja tarvittaessa lisätään uutta soraa käytävien pintaan.

Suunnitelmissa on myös kirkon sankarihautausmaan sekä muilla seurakunnan hautausmailla (myös Merijärvi) olevien sankarihautausmaan muistokivien kunnostus. Kunnostuksessa kivien tekstitykset uusitaan sekä kivien alla oleva maa-aines vaihdetaan uuteen. Samalla on tarkoitus nostaa kiviä hieman ylemmäs maan pinnasta ja tehdä kivien eteen uusi yhtenäinen kukkapenkki. Töiden on tarkoitus valmistua Suomen itsenäisyyden satavuotisjuhlavuodeksi 2017.