Joel Hallikaisen gospel-konsertti 30.3. klo 18 kirkossa

Rakkautta etsimässä

Maaliskuun viimeisenä sunnuntai-iltana kuullaan Ylivieskan kirkossa Joel Hallikaisen ”Rakkautta etsimässä” –konsertti. Hallikainen kertoo konsertissaan huikeista menestyksen hetkistä, mutta myös tappioista.

- Kerron omasta isättömyydestäni ja elämästä tänään, ison perheen isänä.  Etsin rakkautta yhdessä kuulijoideni kanssa. On ihmeellinen paradoksi, että rakkaus paljastaa kasvonsa siellä missä tuntuu, ettei sitä ole. Puhun arjen asioista, tarpeestamme olla näkyvä ja tulla hyväksytyksi sekä turvattomuudesta ja elämästä kuvien takana.

Vuosituhannen vaihteessa Hallikainen hävisi julkisuudesta. Hän lopetti tv-työt ja vähensi isolla kädellä keikkailua. Perhe kasvoi. Oli aika pysähtyä.

- Tuntui, että oli pakko vetää henkeä. Olin saanut kaikkea liikaa. Esiintyjä minussa halusi yleisön eteen, mutta viisi lasta täyttivät sylini. Isä minussa vaati olemaan kotona. Ymmärrän tänään, että olin ansaitsemassa syvyyttä ja uutta suuntaa tekemisiini, vaikka se teki kipeää. Sain hulluina vuosina paljon ja annan sille suuren arvon, mutta suurin saavutukseni on, että perheeni on vielä kasassa. Tässä ammatissa se ei ole kovin tavallista.

Uudet ajatukset näkyvät ja kuuluvat.  -Elin etsikkoaikaa. Pöytälaatikkooni alkoi syntyä etsijän lauluja. Tein niitä itkien ja annoin niiden vain tulla. Niin paljon rikkinäistä ja kipeää löysin sisältäni. Löysin turvattomuutta ja yksinäisyyttä. Etsin rakkautta elämään, joka joskus tuntuu niin tyhjältä ja tarkoituksettomalta. Olen saanut olla upealla etsimis- ja tutkimismatkalla.

Rakkautta etsimässä -konsertit ovat olleet huikea menestys. - Jo yli 100 000 suomalaista ovat olleet  etsimässä ja myös löytämässä kanssani. Tällaiselle hengelliselle konsertille on tilaus. En ole latelemassa ulkoa opittua, vaan puhun ja laulan arkisesta elämästä. Kutsun konserttiini sinut, jolle kynnys sisään kirkkoon on korkea. Kutsun sinut, joka arjen keskellä etsit suuntaa elämällesi.

Konserttiohjelmien myynti aloitetaan kirkon ovilla tuntia ennen konsertin alkua. Tuotto käytetään Petroskoin kirkkohankkeen hyväksi.

Joel Hallikainen
”Rakkautta etsimässä”

Ylivieskan kirkossa sunnuntaina 30.3 klo 18.00
Konsertin tuotto Petroskoin kirkkohankkeen hyväksi

Ohjelmaliput 10 euroa ovelta tuntia ennen konserttia.     Järj Ylivieskan srk.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------