Yksi tunti kuukaudessa tuo iloa monelle

Vapaaehtoisen kerhonohjaajan paikka on avoinna. Vanhukset Kotikartanossa odottavat lisää kerhoja ja kerhonohjaajia. Mitä kerhon ohjaaminen oikein on?
Ylivieskan seurakunnan toiminta-ajatus Lähellä ihmistä – lähellä Jumalaa toteutuu parhaimmillaan siellä, missä kohtaamme toisiamme. Vapaaehtoistyö antaa mahdollisuuden seurakunnan organisoimaan kohtaamiseen ja toimimiseen. Kuva viime viikolta vanhusten ja lasten yhteisestä askarteluhetkestä toimitalo Pietarissa.Se on muistelua, tarinoiden kuuntelua, arkisten asioiden jakamista, laulua, virren veisuuta, lukemista, musiikkia, yhdessäoloa ja hiljentymistä.
Kerhonohjaaja pitää kerhoa toisen kanssa päiväkahvien aikaan kerran kuukaudessa. Tehtävään annetaan perehdytys ja myös materiaalia. Kerhon muisteluhetkeen voi ottaa mukaan vanhan esineen, josta riittää keskustelua.
Kerhonohjaajalta ei vaadita mitään erityistä osaamista. Jokainen on jossain hyvä, ja näin omat vahvuudet tulevat käyttöön. Ohjaajalta ei edellytetä kiitettävää laulusta; virsiä voi myös lukea tai kuunnella levyltä. Tärkein ominaisuus on vanhuksen arvostava kohtaaminen ja kiireetön läsnäolo. Kerhonohjaaja on hyvän kierrättäjä.
Me kaikki vanhenemme ja kaipaamme virkistystä arkeemme. Vapaaehtoisten pitämä kerho on monelle Kotikartanossa asuvalle vanhukselle tärkeä. Onko sinulla aikaa yksi tunti kuukaudessa? Kysy lisää innostusta tehtävään ja ota rohkeasti yhteyttä, Jaana Tuomi p. 044-7118627, jaana.tuomi(at)evl.fi