Kristian Meurman konsertoi kirkossa

Laulaja ja lauluntekijä Kristian Meurman saapuu the Incredible Schamoon Orchestran kanssa konsertoimaan Ylivieskan kirkkoon sunnuntaina 25.10. klo 18. Kymmenen euron ohjelmia myydään kirkon ovilla. Konsertin tuotolla tuetaan Suomen Lähetysseuran Tasaus-keräystä, jonka kohteena ovat tänä vuonna kehitysmaiden vammaiset lapset.

Kuva: Experience Productions KyKristian Meurman on tullut tutuksi säveltäjänä, sanoittajana, tuottajana ja ennen kaikkea
muusikkona. Vuoden 2007 Idols-kilpailun finaalissa Meurman lauloi itsensä suomalaisten sydämiin herkän rouhealla tulkinnallaan Vesa-Matti Loirin tunnetuksi tekemällä kappaleella Lapin kesä.
Menestys laulukilpailussa siivitti Kristianin 14-vuotiaana alkaneen muusikonuran ennennäkemättömään nousuun ja poiki hänelle levytyssopimuksen Sony Music-levy-yhtiön kanssa. Sittemmin Meurman perusti tuotantoyhtiönsä Experience Productions Ky:n yhteyteen myös oman levy-yhtiön, joka on julkaissut paitsi artistin omia, myös muiden esiintyjien äänitteitä.
Vuodesta 2011 alkaen yhtiö on toiminut digitaalisten äänitteiden jakelijana myös kansainvälisesti.
Muiden muassa YLE Radio Vega-kanavan vuonna 2015 top 10-listalla upeasti menestynyt kanadalais-suomalaisen Forth-yhtyeen kappale Fairytale Princess on Experience Productionsin julkaisema.
Kristian toimi päätoimisena esiintyvänä muusikkona Idols-menestyksensä jälkeen 7 vuoden ajan, julkaisten yhteensä 4 studioalbumia. Kotinsa pianon yläpuolella komeilevat 2 kultalevyä ja 1 platinalevy, yhteensä Meurmanin levyjä on myyty yli 40 000 kpl. Vuoden 2014 syksyllä Kristian jäi määrittelemättömän pitkälle keikkatauolle ja vetäytyi julkisuudesta, keskittyen 4-vuotiaan tyttärensä ja avopuolisonsa lisäksi ravintola- ja cateringalan töihin sekä musiikin tuottamiseen. Keväällä 2015 hän perusti oman ravintola-alan yrityksensä EXP-Ravintolat Oy, jonka nimissä avattiin 5.9.2015 Espoossa Café Kulma-niminen ravintolaliike.
Meurman työskentelee musiikkialalla nykyään ravintolayrityksensä ohessa, keskittyen ennen kaikkea sävellys-, sanoitus-, sovitus- ja tuotantotöihin. Keikoilla miestä nähdään omien sanojensa mukaan nykyään – edelleen jatkuvasta keikkatauosta huolimatta - ”harvoissa ja valituissa paikoissa”.
Uransa aikana Kristian Meurman on esiintynyt paitsi Suomessa, myös m.m. Tsekeissä, Italiassa, Unkarissa, Kolumbiassa, Kiinassa, Valkovenäjällä, Japanissa ja Kambodzhassa. Kristian on sanoittanut ja julkaissut musiikkia suomeksi, ruotsiksi, englanniksi ja ranskaksi. Viimeisin julkaisu on vuoden 2014 single Tur att jag har dig, joka on Meurmanin ensimmäinen kaupallinen julkaisu ruotsiksi. Kristian esittää säveltämänsä, sanoittamansa, sovittamansa ja tuottamansa kappaleen duettona Amanda Oscarssonin kanssa. Tur att jag har dig oli koko kesän 2014 YLE Radio Vegan top 10-listalla.
Meurman on muusikkoutensa ohella suosittu luennoitsija ja kokemusasiantuntija mielenterveystyön alalla. Kaksisuuntaista mielialahäiriötä sairastava Meurman oli vuoden 2014 Global Alliance for Mental Illness Advocacy Network:in (maailman mielenterveysliittojen keskusjärjestö) Euroopan suurkongressin toinen pääpuhuja Budapestissa. Hän toimi myös Mielenterveyden keskusliiton Hyvän mielen lähettiläänä vuonna 2011.
Sosiaaliseksi erakoksi itseään luonnehtiva Meurman on kihloissa ja hänellä on yksi tytär ja kaksi tytärpuolta sekä kolme koiraa. Harvoin yrittäjille suotavina vapaapäivinään Kristian nauttii dekkarien lukemisesta, pitkistä kävelylenkeistä perheen kesken ja meditatiivisista viineistä.