Olkkari-illat alkavat - tule mukaan neulomaan!

kuva: Marjo JokitaloTule mukaan neulomaan!

Seurakunta käynnistää villasukkatalkoot. Nämä käsin kudotut, lämpimät villasukat on tarkoitus viedä yli 90- vuotta täyttäville seurakuntalaisillemme syntymäpäivälahjaksi. Kutsumme neulomisen harrastajia ja käsityöryhmiä mukaan neulomaan nämä ensivuodeksi tarvittavat 85 sukkaparia.

Naisten pitsivillasukat neulotaan luonnonvalkoisesta Nalle- langasta ja miesten harmaansiniset Jussi-sukat 7 veljestä villalangasta. Neulontaohjeet ja villalangat ovat noudettavissa toimitalo Pietarista diakoniatoimistosta aukioloaikoina (ti-pe 8.30–10).

Sukkia voi kutoa kotonakin, mutta nyt on mahdollista kokoontua neulomaan myös toisten seurassa parillisten viikkojen maanantai- iltoina. Ensimmäinen neulomisilta eli Olkkari-ilta on 9.11 klo 18 – 20 toimitalo Pietarissa Vitiksessä, sisäänkäynti ovesta B.

Olkkari-illat

Kaikille yhteiset olkkari-illat alkavat maanantaina 9.11. klo 18–20 jatkuen joka toinen maanantai Nuorisotila Vitiksen olohuoneessa. Olkkari- illoissa voit tehdä käsitöitä (tai olla tekemättä J) itsellesi tai lahjoittaa diakonia – ja lähetystyölle. Langat tulevat seurakunnalta, mutta omat puikot olisi hyvä olla mukana. Olkkariin voit myös tulla juomaan kahvia ja viettämään iltaa.  Olkkari- iltoihin kutsumme nuoria, opiskelijoita, eläkeläisiä, äitejä, isejä, lapsia, mummoja ja vaareja – eli kaiken ikäisiä. Iltoja yhdessä järjestää nuoriso-, lähetys-, ja diakoniatyö.