Sokeain viikon ohjelmaa perjantaina Akustiikassa

Sokeain viikolla perjantaina 13.11.2015 klo 11-17.30  Ylivieskatalo Akustiikassa

Käsityömyyjäiset,  jossa myytävänä näkövammaisten käsityöntekijöiden valmistamia heijastimia, joulukortteja, rottinkituotteita, muovipäre- ja puunkantokoreja.

Jani Kotajärvi esittää pianomusiikkia. Jani on sokea, musiikkia opiskeleva nuori.

Päivän aikana klo 11.30 alkaen on mahdollista käydä kahvilla Pime Cafessa. Kahvilassa tarjotaan kahvia, teetä, mehua, pullaa sekä ainutkertainen kokemus erilaisuudesta. Pilkkopimeä kahvila tarjoaa näkeville äänien, kosketuksen, hajujen ja makujen maailmaa. Pimeässä kahvilassa voi näkövammaisen maailmaan tutustua helposti ja turvallisesti sokeiden ja heikkonäköisten opastamana.

Simulaatiolaseja kokeilemalla voi kokea millainen näkövammaisen henkilön näköaisti on ja miten silmäsairaus muuttaa näkökykyä. Mustaan laatikkoon käden laittamalla ja esineitä tunnustelemalla voi kokeilla tuntoaistin avulla esineiden tunnistamista

Lämpimästi tervetuloa!

Tapahtuman järjestäjinä Pohjois-Pohjanmaan näkövammaiset ry, näkövammaiset käsityöntekijät sekä Ylivieskan seurakunnan näkö- ja liikuntavammaisten kerho