Kuulon ja näön päivä Ylivieskassa

Tiistaina 17.11. klo 12-16 järjestävät Kuuloliitto ry ja Näkövammaisten Keskusliitto ry paikallis-yhdistyksineen yhteistyössä Ylivieskan seurakunnan diakoniatyön kanssa kuulon ja näön päivän seurakuntakoti Mariassa.

Apuvälinenäyttely on avoinna koko päivän ja apuvälineitä on mahdollisuus kokeilla, ostaa tai tilata. Mukana on kuulon ja näön asiantuntijoita sekä vapaaehtoisia esittelemässä palveluitaan ja toimintaansa. Päivän aikana on mahdollisuus kuulon testaukseen ja saada niksejä näkövammaisen arkeen. Yhteisohjelmaosuus alkaa klo 13 tervetulotoivotuksella ja alkuhartaudella, jonka jälkeen kuullaan luento ikäkuulosta. Kahvin jälkeen klo 14.30 on vuorossa luento ikääntyneen näöstä.

Kuulon ja näön päivään ovat tervetulleita ikäihmiset ja heidän läheisensä, työntekijät, opiskelijat ja kaikki aiheesta kiinnostuneet. Luentotilassa on induktiosilmukka. Päivään on vapaa pääsy.