Uutinen kirkkoneuvoston kokouksesta 12.3.2008

Elina Yli-Jylhä Ylivieskan seurakunnan nuorisotyönohjaajaksi

Ylivieskan seurakunnan kirkkoneuvosto valitsi nuorisotyönohjaajan virkaan Elina Yli-Jylhän Kannuksesta ja varalle Anja Keskitalon Sievistä.

Kirkon sakastin muutostyöt alkavat pääsiäisen jälkeen. Keskihuone puretaan ja kirkon puoleiselle seinälle rakennetaan vitriinit messukasukoille ja seimiasetelmalle. Seurakunnan muut korjaus- ja rakennushankkeet etenevät aikataulun mukaisesti. Suvannon huoltorakennuksen vastaanotto on huhtikuun lopussa. Seurakuntakoti Marian remontti on saatu siihen pisteeseen, että toiminta voi jatkua ensi viikon alusta. Törmälän leirikeskuksen remontti valmistuu toukokuussa. Heikkilän toimitalon urakkalaskentaan ilmoittautuminen päättyy 18.4. ja pappilan sekä navetan purku jatkuu pääsiäisen jälkeen.

Kirkkoneuvosto päätti 750.000 euron luottolimiitin sopimisesta tarjousten perusteella Nordea Pankki Suomi Oyj:n kanssa. Puukauppa Merijärven kappeliseurakunnan alueelta hyväksyttiin tarjousten perusteella Junnikkalan Saha Oy:n kanssa. Puukaupan arvo on 40.734 euroa.

Toimitalo Pietarin tasearvon neuvosto päätti poistaa kirjanpidosta vuoden 2007 tilinpäätöksessä 764.737 euron kertapoistona. Lisäksi kirkkoneuvosto teki kirkkovaltuustolle esitykset Suvannon hautausmaan laajennusalueen asemakaavakartan tarkistamisesta ja tunnustuksettoman hauta-alueen käyttöoikeuksien hinnoittelusta muille seurakunnille sekä perimättä jätettyjen kokouspalkkioiden kohdistamisesta diakonia- ja lähetystyölle.