Adventtikonsertissa Kristiina ja Janne Nietula

Taas annoit joulun tulla -adventtikonsertissa pe 27.11. klo 19 Ylivieskan kirkossa esiintyvät Kristiina Nietula - sopraano ja Janne Nietula - trumpetti. Säestyksestä uruilla ja pianolla vastaa Eeva Korhonen. 10 euron ohjelmia myydään kirkon ovilla.

Kristiina Nietula valmistui laulunopettajaksi Kuopion Konservatoriosta 1994. Vuonna 1997 hän suoritti laulunopettajan jatkotutkinnon. Syksystä 1997 lähtien Kristiina Nietula opiskeli Sibelius- Akatemian oopperakoulutusosastolla professori Jorma Hynnisen johdolla. Vuodesta 1999 opettajana on toiminut myös Ritva Auvinen. Nietula valmistui musiikin maisteriksi vuonna 2001. Kristiina Nietula on palkittu Pentti Koskimies-liedkilpailuissa 1995, Kangasniemen laulukilpailuissa 1997 ja Lappeenrannan laulukilpailuissa 1999. Hän oli 1998 Timo Mustakallio-laulukilpailun finalisti. Kristiina Nietula on esiintynyt useissa oopperarooleissa ja hän debytoi kesällä 2002 Savonlinnan Oopperajuhlilla. Nietula työskentelee mielellään myös uuden musiikin parissa. Kesällä 2002 hän esiintyi Viitasaaren uuden musiikin päivillä. Kristiina Nietula on esiintynyt myös passioiden ja oratorioiden solistina. Vuonna 2004- 2006 hän esiintyi Ilkka Kuusiston "Pula"! -oopperassa Nivalassa. Kesällä 2009-2010 Nietula esiintyi Joonas Kokkosen " Viimeiset Kiusaukset" - oopperassa.
Vuonna 2010 Kristiina Nietula oli mukana äänilevyllä Herra korkiast kiitett olkoon-Vanhaa virsikirjaa soittaen ja veisaten. Levyn tuotti Herättäjä-Yhdistys ja se valittiin vuoden 2010 suosikkilevyjen joukkoon Hufvudstadsbladet-lehden musiikkitoimittajien toimesta.
Vuonna 2011 Kristiina Nietula esiintyi Helsingin musiikkitalon Organo-salin käyttöönottokonsertissa urkutaiteilija Olli Porthanin kanssa.

Janne Nietula syntyi Nivalassa 1982. Hän aloitti trumpetinsoiton Simo Saastamoisen oppilaana
Jokilaaksojen musiikkiopistossa 1990. Vuonna 2000 Nietula voitti ensimmäisen palkinnon Lahden
valtakunnallisten puhallinkilpailuiden trumpetin sarjassa. Vuonna 2008 Janne Nietula valmistui
musiikin maisteriksi Sibelius- Akatemiasta opettajanaan Pasi Pirinen. Hufvudstadsbladetsanomalehden
musiikkitoimittajat valitsivat Janne Nietulan levytyksen "Herra korkiast´ kiitett´
olkoon" vuoden 2010 suosikkilevyjen joukkoon. Nykyisin Nietula työskentelee freelancerina.