Ylivieskan kirkkoneuvostolta ylijäämäinen talousarvioesitys

Ylivieskan seurakunnan kirkkoneuvoston kokousuutinen 17.11.2015

Ylivieskan seurakunnan kirkkoneuvosto esittää kirkkovaltuustolle hyväksyttäväksi 44.000 euron ylijäämäistä talousarviota vuodelle 2016 sekä toiminta- ja taloussuunnitelmaa 2017-2018. Valtuustolle esitetään myös seurakunnan Hirvilammen tilan maanvaihtoa valtion kanssa. Hirvilammen tilalta on löytynyt jälkiä liito-oravasta. Tavoitteena on turvata Hirvilammin metsäpalstojen luontoarvot ja saada niiden tilalle seurakunnalle talousmetsiä.

Kirkkoneuvosto päätti kutsua kaikki avoinna olevaa kanttorin virkaa hakeneet musiikin maisterit Heidi Löppösen, Marika Rantasen ja Teija Siirtolan henkilökohtaiseen haastatteluun sekä antamaan kuoron johtamiseen, lauluun ja soittoon liittyvät näytteet. Ulkopuolisiksi musiikillisiksi asiantuntijoiksi näyttötilanteeseen päätettiin pyytää Ylivieskan musiikkiopiston opettaja Jouko Kantola ja Oulun hiippakunnan jumalanpalveluelämästä vastaava hiippakuntasihteeri Raimo Paaso. Tilaisuuteen kutsutaan myös valinnasta päättävät kirkkovaltuuston jäsenet.

Neuvosto esittää kirkkovaltuustolle Kaija Arhion kutsumista kirkkovaltuuston varsinaiseksi jäseneksi Olli Luhtaselan tilalle hänen paikkakunnalta muuton vuoksi sekä lähetystyön johtokunnan täydentämistä Luhtaselan paikalle. Neuvostolle annettiin tiedoksi lastenohjaaja Elisa Torvikosken sijaisuus johtavana lapsityöntekijänä 30.11.2016 saakka varsinaisen viranhaltijan opintovapaan ajan. Määräaikaiseksi lastenohjaajaksi samalle ajalle on palkattu Anna-Maija Jalonen.