Lähetystyön tulevaisuutta pohditaan rovastikunnan lähetyspyhässä Ylivieskassa

Onko perinteisen lähetystyön aika ohi? Mistä löytyvät tulevaisuuden lähetystyöntekijät? Entäpä minkälaisen yhteistyön aika voisi lähetystyössä olla käsillä? Näitä kysymyksiä pohditaan Kalajoen rovastikunnan lähetyspyhässä sunnuntaina 30.3. Seurakuntakoti Mariassa, Ylivieskassa. Pohdintaan on haastettu mukaan eri lähetysjärjestöjen edustajia.

Lähetyspyhä alkaa messulla kirkossa ja jatkuu lähetyslounaalla ja päiväohjelmalla Mariassa. Mukana ovat mm. Oulun hiippakunnan lähetyssihteeri Matti Laurila, rovastikunnan lähetyspappi, Haapajärven kappalainen Mika Katajamäki, Suomen Lähetysseuran Tansanian lähetti Katri Niiranen-Kilasi, Herättäjä-Yhdistyksen lähetyssihteerinä toiminut Esko Jaatinen, Sanansaattajat ry:n Harri Eronen, Uusheräyksen julistustyöntekijä Juhani Nevalainen, Pohjanmaan Pipliaseuran kunniajäsen Kaarlo Hirvilammi, Kansanlähetyksen Matti Aspvik, lehtori ja entinen lähetti Jukka Harvala. Musiikista vastaa Chorus Vallis –kuoro ja muusikko, entinen Viron lähetti Jouko Kantola.

Lähetyspäivä on tarkoitettu kaikille lähetystyöstä kiinnostuneille.

Lähetyspyhän ohjelma 30.3.2008:

klo 10.00 Messu Ylivieskan kirkossa – saarna Matti Laurila, liturgia Veli Matti Linnanmäki, kanttori Eeva Korhonen, Chorus Vallis –kuoro

klo 11.30 Lounas Mariassa, vapaaehtoinen lounasmaksu

klo 12.15 Musiikkia – Chorus Vallis,

klo 12.30 Paneelikeskustelu lähetystyöstä, mukana Suomen Lähetysseuran Tansanian lähetti Katri Niiranen-Kilasi, Herättäjä-Yhdistyksen lähetyssihteerinä toiminut Esko Jaatinen, Sanansaattajat ry:n Harri Eronen, Uusheräyksen julistustyöntekijä Juhani Nevalainen, Pohjanmaan Pipliaseuran kunniajäsen Kaarlo Hirvilammi, Kansanlähetyksen Matti Aspvik. Juontajana lehtori ja entinen Tansanian lähetti Jukka Harvala.

klo 13.30 Musiikkia – Jouko Kantola,

klo 13.45 Lähetyssukka 2008 rovastikunnan osakilpailu,