Tule Yhteisvastuun arjen enkeliksi!

Yhteisvastuu 2016 torjuu nuorten syrjäytymistä Suomessa ja Ugandassa. (kuva: Veikko Kähkonen)

Oletko Sinä tänä vuonna valmis keräämään Yhteisvastuu-keräystä? Voit kerätä listalla ovelta ovelle, omalla kylälläsi tai kotikadullasi. Saat itse miettiä, miten pienen tai ison alueen keräät. Samalla voit raatata, jututtaa naapureita. Yhdessä saamme kerättyä koko Ylivieskan alueen.

Partiolaiset keräävät Yhteisvastuun lipaskeräystä heti 7.2. jälkeisellä viikolla Citymarketissa, Halpa-Hallissa, Kärkkäisellä ja Prismassa. Lipaskeräys kuuluu partiolaisten viikkotoimintaan yhden viikon ajan. Partiolaiset ovat aina valmiina auttamaan hyvän asian puolesta!

Lipaskeräys on lisäksi la 13.2. klo 9-15 samoissa kaupoissa. Lauantain lipaskeräystempaukseen on vielä avoinna 24 lipaskerääjään paikkaa. Yksi vuoro kestää kaksi tuntia ja kerätä voi kauppojen lisätiloissa. Sopiiko lipaskeräys sinun viikkotoimintaasi? Olethan valmis auttamaan!
Lisätiedot ja ilmoittautuminen lista- ja lipaskerääjäksi Jaana Tuomi, p. 044 7118627.

Yhteisvastuu 2016 torjuu nuorten syrjäytymistä Suomessa ja Ugandassa

Suomessa yhteisvastuuvaroin tuetaan nuorten elämänhallintataitojen kehittymistä ja osallisuutta partiotoiminnan avulla. Syrjäytymisvaarassa olevia nuoria etsitään ja ohjataan partion pariin muun muassa tukemalla köyhistä perheistä tulevien nuorten partioharrastusta. Keräysvaroin tuetaan myös Sisupartiotoimintaa, jossa mukana olevat lapset ja nuoret ovat pääosin aisti-, liikunta- ja kehitysvammaisia. Avun vie perille Suomen Partiolaiset.

Ugandassa Yhteisvastuu tukee nuorten ammattikoulutusta ja toimeentuloa. Länsi-Ugandaan, Rwamwanjan pakolaisleirille, on rakenteilla ammattikoulu, johon valitaan opiskelijoiksi kaikkein heikoimmassa asemassa olevia pakolais- ja ugandalaisnuoria. Koulussa voi opiskella mekaniikkaa sekä rakennus-, hotelli- ja maatalousalaa. Koulutukseen sisältyy työharjoittelu, jossa nuoret saatetaan yhteen tulevien työnantajiensa kanssa. Avun vie perille Kirkon Ulkomaanapu.

Keräys käynnistyy 7.2.2016 ja jatkuu 1.5. asti. Keräyslupa on voimassa koko vuoden ajan, mutta aktiivisin keräyskausi ajoittuu helmi-huhtikuulle.