Partiolaiset Yhteisvastuun lipaskerääjinä Ylivieskassa

Kuva: Jaana TuomiYhteisvastuu –sunnuntai 7.2. käynnistyi Ylivieskassa messulla kirkossa klo 10. Kirkkokahvit ja Yhteisvastuu-keräyksen aloitus olivat seurakuntakoti Mariassa. Ohjelmassa oli Yhteisvastuun kohteiden sekä paikallisen partiolippukunta Viessojien toiminnan esittelyä lippukunnanjohtaja Tommi Salon ja partiolaisten toimesta. Tämän vuoden paikallisena tavoitteena on käynnistää myös Ylivieskassa sisupartiotoimintaa. Tilaisuudessa partiolaiset luovuttivat Seppo-huivin nuorisotyönohjaaja Juha Niemelälle (Kuva: Jaana Tuomi).

Partiolaiset kertovat toiminnastaan Yhteisvastuun aloituksessa sunnuntaina 7.2. seurakuntakoti Mariassa ja keräävät ensi viikolla lipaskeräystä ylivieskalaisissa liikkeissä (kuva: Tommi Salo).Partiolaiset keräävät lipaskeräystä ma 8.2. - pe 12.2. klo 17-20 Halpa-Hallissa, Citymarketissa, Kärkkäisellä ja Prismassa (Kuva: Tommi Salo).

Muiden vapaaehtoisten suorittama lipaskeräys toteutetaan lauantaina 13.2. klo 9-15 samoissa liikkeissä.

Yhteisvastuukerääjille on jaossa listoja ja materiaalia. Monilla alueilla tarvitaan vielä kerääjä. Muita yhteisvastuutapahtumia on tulossa kevään aikana, mm. Talvitapahtuma Pietarissa 28.2. ja konsertteja.