Ylivieskalaiset kokoontuivat pääsiäismessuun palaneen kirkon raunioille

kuva: Jussi LeppäläYlivieskan seurakunnan pääsiäisyön messua vietettiin järkyttävän kirkkopalon jälkeen puoliltaöin palaneen kirkon raunioilla. Yhteistä surua jakamaan paikalle kertyi yli 500 henkeä. Messun toimittivat piispa Samuel Salmi, kirkkoherra Timo Määttä ja lääninrovasti Kari Tiirola. Piispa Salmi ilmaisi puheessaan surunsa siitä, että ylivieskalaisten sukupolvien ajalta rakas kotikirkko on nyt savuavana todellisuutena. Piispa muistutti kuitenkin, että savuavien raunioiden äärellä olemme suuresta menetyksestä huolimatta Jumalan suurten tekojen äärellä, kun muistamme pääsiäisaamun ihmettä. "Juuri nyt kristikunta maan ääristä toiseen laulaa ylistystä Herralle. Hän on läsnä meidän kanssamme, eikä kristillinen toivo milloinkaan häviä keskeltämme. Sitä ei voi tuli kuluttaa. Sitä ei voi kenenkään teot hävittää."
Pääsiäismessu pidetään sunnuntaina 27.3. klo 10 Suvannon kappelissa. Messun jälkeen on mahdollisuus keskusteluun seurakunnan työntekijöiden kanssa. Klo 12 avautuu seurakunnan kriisipuhelin keskusteluapua varten numerossa 044-7118670 ja jatkuu klo 20 saakka. Seurakunnan työntekijöitä on antamassa keskusteluapua myös seurakuntakoti Mariassa pääsiäispäivänä klo 12 -20.