Kuoromusiikkia Ylivieskan kirkossa

Ylivieskan Virsikuoro, Raudaskylän Sekakuoro ja Ylivieskan kirkkokuoro esittävät ensi sunnuntaina 20.4. kirkossa eri aikakausien kuorolauluja. Kuorot laulavat kanttori Martti Murtoperän johdolla erikseen ja yhdessä. Kuoromusiikkitapahtuma on vastaus Petroskoin rakennustoimikunnan haasteeseen, jossa pyydettiin eri puolilla maata toimivia kuoroja järjestämään musiikkitapahtuma rakennushankkeen hyväksi. Puheenvuoron Petroskoin kirkon rakennusvaiheesta ja rahoitustilanteesta käyttää keräyspäällikkö Matti Harju.

Kuorojen lauluista mainittakoon professori ja Sibelius- Akatemian Kuopion koulutusyksikön johtajan Erkki Tuppuraisen sovittama laulu; Herra, Herra, älä heitä. Laulua ei ole tiettävästi aikaisemmin esitetty Ylivieskassa. Kuorolaulujen lisäksi kuullaan kitaramusiikkia jota esittää Niko Marjakangas.

Varatkaapa kolehtiraha mukaan Ylivieskan kirkossa klo 13 alkavaan tilaisuuteen.