Seurakunta voi ottaa lahjoituksia vastaan - Ylivieskan kotiseutuyhdistyksellä halukkuutta hoitaa varsinainen rahankeräys

Lehdistötiedote 8.4.2016

Kuva: Hannu Jussi-PekkaYlivieskaan rakennettavan uuden ev.lut. kirkon vapaaehtoisvarojen keräysluvan hakemista käsitellään Ylivieskan kotiseutuyhdistys ry:n ylimääräisessä kokouksessa 25.4. Myönteisen päätöksen jälkeen keräyslupaa haetaan välittömästi. Virallisista keräystileistä tiedotetaan heti luvan myöntämisen jälkeen.

Vuonna 2014 voimaan tulleen rahankeräyslain mukaan seurakunnat eivät voi enää saada lupaa rahankeräykseen. Seurakunta voi kuitenkin lain mukaan ottaa vastaan lahjoituksia. Seurakunnan tilinumerot löytyvät täältä. Lahjoituksiin kannattaa laittaa viesti "Ylivieskan kirkko". Tukikonserteista ja –tapahtumista pyydetään ilmoittamaan etukäteen seurakunnalle sähköpostilla osoitteeseen ylivieska.kirkkoherranvirasto@evl.fi.

Kuva: Hannu Jussi-Pekka