Kaikki yhdessä hyvän asian puolesta

Ylivieskan partiolippukunta Viessojat aloittaa talkoot uuden kirkon rakentamiseksi järjestämällä hyväntekeväisyyshuutokaupan Liikunnan ja vapaa-ajan messujen yhteydessä Ylivieskan liikuntakeskuksessa 16. huhtikuuta.

Huutokauppaan voivat lahjoittaa huudettavia tuotteita tai palveluita niin yritykset ja yhteisöt kuin yksityishenkilötkin. Tilaisuus on pääsymaksuton ja paikalle toivotaan sankoin joukoin innokkaita huutajia.

Alun perin huutokauppa päätettiin järjestää, koska partiolaisten ostotilit ovat joutuneet väärinkäytöksen kohteeksi. Taloudellinen tappio väärinkäytöksestä on noin 4000 €, joka on suuruusluokaltaan pienen yhdistyksen vuosibudjetin verran.

Vaikka menetetyt varat ovat partiotoiminnan mahdollistamiseksi erittäin tarpeellisia, Viessojat päättivät lahjoittaa puolet huutokaupan tuotosta kirkon jälleenrakentamiseen perustetulle hyväntekeväisyystilille. Partiotoimintaan huutokaupan tuotosta menee kuitenkin maksimissaan 4000 € ja ylimenevät varat lahjoitetaan kokonaisuudessaan kirkon rakentamiseen.

Partiossa toimitaan tiiviisti yhteistyössä kirkon kanssa. Ylivieskan seurakunta on Viessojien merkittävin taustayhteisö.
”Huutokauppa on ison projektin ensimmäinen askel, joka jokaisella on mahdollisuus ottaa. Tehdään yhdessä päivän hyvä työ”, innostaa lippukunnanjohtaja Tommi Salo.

Saloon voi olla yhteydessä lahjoitusten ja lisätietojen tiimoilta sähköpostiosoitteeseen viessojat(at)viessojat.fi tai puhelimitse numeroon 040 7690632.