RISTIN LUONA –konsertit Ylivieskan kirkon rakentamiseksi

Alavieskan Miesten Lauluryhmä ja Majlis & Jari Duo Siikaisista pitävät yhteiskonsertin Suvannon kappelissa keskiviikkona 11.5. klo 18 ja Alavieskan kirkossa torstaina 12.5. klo 18. Kolehti kerätään Ylivieskan uuden kirkon rakentamisen hyväksi.

Alavieskalaisessa Miesten Lauluryhmässä laulaa tällä hetkellä 7 miestä. Heitä säestää kanteleensoittaja Alpo Suonvieri sekä Alavieskan kanttori Eila Kotiaho. Osa miehistä oli esiintymässä viime keväänä Siikaisissa, jossa siikaislaisten ystävien kanssa syntyi yhteinen ”Hetki kaipaukselle” -äänite.

Muusikkopariskunta tulee Siikaisten seurakunnasta. Majlis Mäki johtaa viittä kuoroa mm. Siikaisen ja Merikarvian Sekakuoroa ja hän opettaa harmonikan soittoa Kansalaisopistossa. Jari Tanskanen palvelee Siikaisten seurakunnassa kanttorina ja hän on myös säveltäjä. He laulavat duona tuttuja ja tuntemattomampia hengellisiä lauluja. Heidän äänitteitään ovat mm. ”Tulkoon valtakuntasi” ja ”Tarvitsen Jeesusta”.

Hetki kaipaukselle –tiimin sanoin he kutsuvat teitä konsertteihin: ”... Sanoin, sävelin, rukouksin saamme olla Vapahtajan sylihoidossa. Kaikkivaltias rakas Taivaallinen Isä. Olet valmistanut meille tien Jeesuksessa Kristuksessa, Vapahtajassamme. Sinulle kuuluu kunnia Iankaikkinen Isä, Poika ja Pyhä Henki.

Ihmeellisesti olet Herra koonnut meistä, monta kertaa särkyneistä, uusia ruukkuja kuljettaaksesi niissä virvoittavaa vettä lähimmäistemme parhaaksi. Sinä Herra annat voimaa kaikkeen ja suot kerran koetustenkin kääntyä voitoksi, kyynelvirtojen vaihtua iloksi...”