Jukka Leppilampi konsertoi kirkkotalkoiden hyväksi

Kuva: Jani LaukkanenJukka Leppilampi konsertoi sunnuntaina 22.5. klo 15 Ylivieskassa, Suvannon kappelissa. Mukana on pianossa Jouko Kantola. Konsertissa kerätään vapaaehtoinen kolehti uuden kirkon rakennusrahastoon.

Jukka konsertoi paljon trubaduurina. Näissä konserteissa Leppilampi esittää niin uuden Tämä huone, tämä hetki – albumin lauluja kuin vanhempaakin tuotantoaan.

Pitkän linjan muusikon Jukka Leppilammen ja Marzi Nyman trion kolmen vuoden uurastuksen tuloksena julkaistiin tammikuussa 2016 albumi Tämä huone, tämä hetki (Alba Records). Levyn ovat tuottaneet Marzi Nyman ja Jukka Leppilampi. Tekstit ovat syntyneet yhteistyössä tuttujen sanoittajien kanssa. Leppilampi on säveltänyt kaikki levyn laulut.

Jukka Leppilampi avaa levyn syntytarinaa:

- Elokuussa 2012 treenasimme Marzi Nyman trion kanssa konserttiamme varten. Ensimmäisellä treenitauolla pojat sanoivat, että ”me mennään muuten sitten studioon”. Sovimme yhteisen viikonvaihteen treeniperiodiksi ja nyt kolmen vuoden uurastus on paketissa.

Marzi Nyman trio koostuu Marzi Nymanista (kitara ja flyygeli), Harri Rantasesta (basso) ja Anssi Nykäsestä (rummut). Levyllä vierailevat lisäksi Junnu Aaltonen saksofonissa, Jukka Gustavson uruissa ja Pekka Kuusisto viulussa sekä Matti P Jaksa vielä -kappaleen rap-osuudessa. Levyn äänimaailma on Markku Veijonsuon luoma.