Risti nousi raunioiden ylle

Ylivieskan kirkon raunioille tuhoutuneen alttarin paikalle pystytettiin tänään 13.6. risti palaneen kirkon hiiltyneistä hirsistä.

Ristin ja sen viereen rakennetun alttaripöydän äärellä järjestetään ensimmäinen kesäillan hartaus juhannusviikolla keskiviikkona 22.6. klo 19. Muut kesäillan hartaudet järjestetään 13.7. ja 3.8. Lisäksi sanajumalanpalvelus järjestetään raunioilla sunnuntaina 3.7. klo 10. Otathan oman virsikirjan mukaan näihin tilaisuuksiin.

Kuva1: Ristiä paikalleen laittamassa ovat Jorma, Matti, Jarmo ja Teemu. Kuva Eveliina Pylväs/Ylivieskan seurakunta.

Kuva2: Risti pystyssä. Tuet otetaan myöhemmin pois, ja ristin eteen laitetaan alttaripöytä. Kuva Eveliina Pylväs/Ylivieskan seurakunta.