Raamattuvisan voitto Jyväskylään – Päivärinnan koulu neljäs

Valtakunnallisen Raamattuvisan voittajaksi selviytyi Jyväskylän kristillisen koulun joukkue. 79 mahdollisesta pisteestä joukkue sai 77. Jaetulle toiselle sijalle tulivat Siivikkalan koulun joukkue Ylöjärveltä sekä Tupoksen koulun joukkue Limingasta 74 pisteellä. Jaetun hopeasijan vuoksi kolmatta sijaa ei ollut ja jännittävän ja tasaväkisen kisan neljänneksi tuli Päivärinnan koulu Ylivieskasta 73,5 pisteellä.

Päivärinnan joukkueeseen kuuluivat Raisa Vähäkangas, Emmi Sillankorva ja Elina Katajala. Tytöt tiesivät opettaja Marja-Liisa Pitkälän mukaan todella hyvin ja niukka puolen pisteen uupuminen hopeasijasta jäi tietysti vähän harmittamaan.

Helsingin Mikaelin kirkossa 26.4. järjestetyssä finaalissa kisasi 15 joukkuetta ympäri maan. Visan voittajat pääsevät kesäkuussa Aurinkomatkojen kustantamalle matkalle Kreikkaan. Toiseksi ja kolmanneksi tulleiden palkinnot kustantaa Viking Line.

Raamattuvisa on valtakunnallinen raamattutietokilpailu peruskoulun 5.-6. –luokkalaisille. Sen tavoitteena on toimia koulujen uskonnonopetuksen periaatteita tukien sekä lisätä varhaisnuorten Raamatun ja kulttuurin tuntemusta.

Visan järjestävät Kirkkopalvelut, Kirkkohallitus, Opetushallitus, Luokanopettajaliitto, Suomen Raamattuopisto sekä Suomen Evankelisluterilainen Opiskelija- ja Koululaislähetys.