Viessojilta seurakunnalle kirkon rakentamiseen 5 500 e

Ylivieskan partiolippukunta Viessojat toteuttivat huhtikuussa hyväntekeväisyyshuutokaupan omien rikoksella menetettyjen varojen takaisin saamiseksi sekä Ylivieskan uuden kirkon rakentamisrahaston kartuttamiseksi.

Huutokauppa ja sen ohessa järjestetyt arpajaiset, kahvin ja lätyn myynnit sekä lukuisat yritysten ja yksityisten suorat rahalahjoitukset tuottivat yhteensä huimat 9 500€. Tulos ylitti kaikki odotukset ja mahdollisti lippukunnan talouden kuntoon saamisen kertaheitolla. Nyt, kun viimeisetkin arvat on myyty ja lahjoituksena saadut lahjakortit muutettu rahaksi voimme iloksemme todeta, että lippukunta lahjoittaa keräystuotoista 5 500 € Ylivieskan seurakunnalle uuden kirkon rakentamiseen.

Hyvän tuloksen mahdollisti vain ylivieskalaisten yritysten, yhdistysten ja yksityisten varaukseton osallistuminen lahjoittamalla tuotteita ja rahaa hyvään tarkoitukseen. Yli 70 yritystä ja yhdistystä osallistui kymmenien yksityisten kanssa erilaisin lahjoituksin henkkeeseen. Iso kiitos kuuluu myös talkootyötä tehneille vapaaehtoisille.

Hyvät kokemukset kasvaneesta yhteisöllisyydestä ja ihmisten auttamishalusta ovatkin kannustaneet partiolaiset jatkamaan ideointia ja varainkeruuta uudelle kirkolle. Partiolaisten ideoista onkin syntynyt jo  ensimmäiset varainkeruukortit, joita on myynnissä kirkkoherranviraston lisäksi muun muassa kaupungintalolla, Akustiikassa, Puuhkalassa, Kirjastossa, Raudaskylän Kristillisellä Opistolla ja seurakunnan tapahtumissa.

Viessojat ry
Tommi Salo, Lippukunnanjohtaja