Uutinen kirkkoneuvoston kokouksesta 29.4.2008

Eija Mukka perheneuvojan virkaan

Ylivieskan seurakunnan kirkkoneuvosto valitsi hallinnoimaansa Kalajoen rovastikunnan Perheasian Neuvottelukeskukseen perheneuvojaksi Eija Mukan Oulusta. Virkaa haki kaikkiaan 17 hakijaa. Neuvottelukeskus sijaitsee Ylivieskassa.

Kirkkoneuvosto hyväksyi viime vuoden tilinpäätöksen tilintarkastajien tarkastettavaksi. Tilikauden tulos on 653.000 euroa alijäämäinen, vaikka vuosikate on 355.000 euroa plussan puolella. Tulosta heikentää puretun Toimitalo Pietarin 764.000 euron kertapoisto.

Neuvosto hyväksyi henkilöstön palkkatarkistukset ja lomasuunnitelman sekä kotisivujen kautta käyttöön otettavan sähköisen virkatodistuspyynnön. Hautaustoimen hinnastoon lisättiin maksu Suvannon hautausmaalla käytettävistä hautakivien peruspalkeista sekä hautakivien siirrosta. Vastaavasti hautojen kaivusta perittäviä maksuja alennettiin.

Seurakunnan kiinteistöhankkeista kirkkoneuvosto sai tilannekatsauksen. Suvannon huoltorakennus on valmis ulkomaalausten viimeistelyn ja pihatöiden jälkeen. Törmälän leirikeskuksen ja Seurakuntakoti Marian remontit valmistuvat toukokuun aikana. Törmälän leirikeskus otetaan käyttöön 24. toukokuuta. Heikkilän uuden toimitalon pääurakkatarjouspyynnöt on lähetetty 11 urakoitsijalle. Urakoitsijoiden valinta tapahtuu toukokuun lopussa ja rakentamisvaihetta päästään aloittamaan juhannuksen jälkeen. Kirkkoneuvosto hyväksyi kirkkoherranviraston ja diakoniatoimiston sijaistiloina toimivan Top Point –liiketilojen uudet vuokrasopimukset 31.10.2009 saakka.