Vanhoja virsiä Tuokiotuvalla

Tuokiotuvan laulutuokiossa keskiviikkona 17.8. klo 13 veisataan vanhoja virsiä. Käytettävä virsikirja hyväksyttiin kirkolliskokouksessa v.1938 ja otettiin käyttöön adventtina v.1939 talvisodan alkuaikoina. Se virsikirja palveli nykyisten eläkeläisten elämän keskeiseinä virsikirjana vuonna 1986 tulleeseen virsikirjaan asti. Talvisodan aikaisesta virsikirjasta lukuisat eläkeläiset ovat opetelleet virsiläksyjä ulkoläksyinä kouluaikoinaan ja rippikouluissaan. Sitä virsikirjaa harjoiteltiin ahkerasti myös kouluopetuksessa ja kinkereillä . Sen sanamuodot ja sävelmät ovat syvällä eläkeläisten mielissä ja yllättävän paljon niitä osataan vieläkin ulkoa. Ensi viikon laulutuokiossa veisataan näitä virsiä entistä laulutapaa noudatellen. Myös virsitoivomuksia voi esittää tilaisuuden alkaessa. Vuoden 1938 virsikirjoja on syytä penkoa esiin kodeissa ja ottaa mukaan laulutuokioon. Laulutuokio toteutetaan eläkekanttori Ilpo Nurmenniemen opastuksella.