Matkamiesten kokoontuminen Liikuntakeskuksessa kirkon hyväksi

Ennen viime pääsiäisyön messua moni epätoivoinen kulkija seisoi lähellä Ylivieskan kirkkoa sen palamista katsoen. Moni sanoi ääneen, että nyt on jotakin tehtävä. Paikalla oli Körtpel-ryhmän jäseniä, mm. Marjo Matilainen, joka huikkasi, että meillähän on se ”matkamies” eli ”vielä mä toivon” – juttu. ”Toimeksi vaan” oli viesti. Toukokuussa Eeva Niemi kannusti kasaamaan Körtpel- ryhmän toteuttamaan jälleen kerran Jaakko Löytyn Matkamiehen iltarukouksen Ylivieskassa uuden kirkon hyväksi. Niinpä on toimittu ja syyskuun ensimmäisen sunnuntain 4.9 iltapäivällä klo 15 kyseinen teos toteutetaan Ylivieskan Liikuntakeskuksessa.  Osa lauluista on yhteislauluja. Varoja uuden kirkon hyväksi kerätään ohjelmamaksun kautta, sukkia ja muuta myymällä.

Körtpel toimi vuosina 1983-2000 projektiluontoisena kokoonpanona ja toteutti Afrikkalaista gospelmessua, Päivästä päivään messua, Meidän messua, Partiomessua, Laulu yhteisestä leivästä -teosta, Tervetuloa Tuomas-musikaalia, Matkamiehen iltarukousta erilaisina versioina ja mm. Vähäväkisten juhlaveisuun kantaesityksen Ylivieskan kirkossa 1997 ja sen jatkototeutuksia mm. Kemin Lumilinnassa.  Körtpel teki myös äänitteen Etiopian nälänhädän uhrien hyväksi vuonna 1985, mikä myytiin loppuun Nilsiän Herättäjäjuhlilla.

Mukaan tämän kertaiseen uuteen toteuttajaväkeen laulujen osalta ovat tervetulleita kaikki, jotka ovat jossakin laulaneet tätä teosta. Körtpelin taiteellisista johtajista Jouko Kantola vastaa soitinosuuksista ja Soili Autio kuoro-osuuksista. Mikko Mäki vastaa lavajärjestelyistä ja äänentoistosta kuten teki Körtpelin aktiivisen toiminnan aikanakin. Jukka Harvala ja Sami Vuolteenaho ovat järjestelijöinä.