Sirpa Järvelä perheneuvojan virkaan

Uutinen Ylivieskan seurakunnan kirkkoneuvoston kokouksesta 12.9.2016:

Ylivieskan seurakunnan kirkkoneuvosto valitsi rovastikunnan yhteistyön johtokunnan esityksen mukaisesti terveystieteiden maisteri Sirpa Järvelän Kalajoen rovastikunnan perheasiain neuvottelukeskuksen perheneuvojan virkaan. Varalle valittiin teologian maisteri Iina Matikainen. Kaikkiaan 16 hakijasta haastatteluun kutsuttiin viisi. Haastattelujen jälkeen hakijoista kolme valittiin soveltuvuustesteihin. Johtavan lapsityöntekijän virkaan valittiin yhteisöpedagogi Elisa Torvikoski.

Kirkon paikaksi esitetään Kirkkopuistoa

Kirkkoneuvosto päätti esittää kirkkovaltuustolle, että seurakunnassa käynnistetään toimenpiteet uuden kirkon rakentamiseksi. Jos kirkkovaltuusto tekee 26.9. kokouksessa päätöksen esityksen mukaisesti, menee asia Kirkkohallituksen vahvistettavaksi. Kirkkoneuvosto päätti esittää kirkkovaltuustolle, että uusi kirkko rakennetaan Kirkkopuistoon, ja että kirkkovaltuusto valtuuttaa kirkkoneuvoston tarvittaviin jatkotoimenpiteisiin asiassa. Raunioista löytyneen messukasukan konservointia varten päätettiin hakea avustusta Kirkkohallitukselta.

Talousarvio nollalinjalla

Neuvosto hyväksyi ensi vuoden talousarvion laatimisperusteet.  Talousarvio perustuu hyvin pieneen kasvuun. Palkkoihin ei tule ensi vuonna korotuksia. Lomarahaa leikataan 30 %. Muutoin menoja ei lisätä. Uuden kirkon suunnittelu ja rakentaminen tulevat olemaan lähitulevaisuuden suuria haasteita.