Kirkkotilaisuuksia myös raunioilla ja Rauhanyhdistyksellä

Kirkon puuttuminen aiheuttaa Ylivieskan seurakunnassa tilajärjestelyjä erityisesti Pyhäinpäivänä sekä adventin ja joulun aikaan. Ylivieskan kirkossa kävi viime vuonna eri tilaisuuksissa yhteensä 29025 ihmistä. Eniten osallistujia oli jouluaaton yökirkossa (675), Pyhäinpäivän iltakirkossa (600) ja kolmannen adventtisunnuntain kauneimmissa joululauluissa (600). Koulujen joulukirkot, joulukonsertit sekä adventin, jouluaaton ja jouluaamun jumalanpalvelukset kokosivat myös lähes yhtä isoja kävijämääriä.

Pyhäinpäivän muistokynttilät syttyvät Rauhanyhdistyksellä
Tulevana Pyhäinpäivänä seurakunta järjestää Suvannon kappelilla klo 10 pidettävän messun lisäksi muistohetken illalla Rauhanyhdistyksellä. Tässä iltatilaisuudessa sytytetään muistokynttilät poisnukkuneille seurakunnan jäsenille, joille on tehty kiitos jumalanpalveluksessa viime vuoden Pyhäinpäivän ja käsillä olevan Pyhäinpäivän välisenä aikana.

Kuva: Vilho Kallio

Kirkon raunioilla hiljennytään joulun ja uuden vuoden aattoina
Kirkon raunioilla pidettävät tilaisuudet saavat jatkoa joulun ja uudenvuoden aattoina. Jouluaaton hartaus, jouluaaton yöhartaus ja uudenvuodenaaton yöhartaus pidetään muistoraunioilla. Kauneimmat joululaulut järjestetään 18.12. Ylivieskan Liikuntakeskuksessa.

Merijärven kirkko myös koko seurakunnan käytössä
Jumalanpalveluselämä Ylivieskassa keskittyy lähivuosien ajan Suvannon kappeliin. Merijärven kappeliseurakunnan kirkossa kokoonnutaan myös sunnuntaisin jumalanpalveluksiin. Lokakuun 16. päivän messu pidetäänkin koko seurakunnalle yhteisesti klo 10 Merijärven kirkossa. Seurakunta tarjoaa messuun kyydityksen, joka lähtee seurakuntakoti Mariasta. Yhteisellä messulla halutaan tehdä Merijärven kirkkoa tunnetuksi myös ylivieskalaisille.

Kuva: Vilho Kallio