Yleinen arkkitehtikilpailu kirkon suunnittelusta

Uutinen Ylivieskan seurakunnan kirkkoneuvoston kokouksesta 21.11.2016

Kirkkoneuvosto päätti käyttää Suomen arkkitehtiliiton SAFA:n asiantuntija-apua ja järjestää yleisen arkkitehtikilpailun Ylivieskan uuden kirkon suunnittelusta siten, että kilpailuaika on 14.2. – 15.5.2017. Näin kilpailu voitaisiin pyrkiä ratkaisemaan syyskauden 2017 aikana. Kilpailuasiantuntijana toimii Mari Koskinen SAFA:sta.

Kirkkoneuvosto hyväksyi ensi vuoden talousarvion esitettäväksi kirkkovaltuustolle. Menopuolella on pyritty kulujen nollakasvuun. Palkkoja ei koroteta ja lomarahoja leikataan valtakunnallisten työmarkkinaneuvottelutulosten mukaisesti 30 %.  Noin 40.000 euron ylijäämäisen budjetin verotulojen arvioidaan toteutuvan kuluvan vuoden tasolla.

Seurakunnalle päätettiin perustaa rakennusrahasto ja liittää se seurakunnan kirjanpitoon. Rakennusrahaston sääntö esitetään kirkkovaltuustolle vahvistettavaksi.