Reformaatio ja uudet virret teemana adventin jumalanpalveluksissa

Kuva: Ylivieskan seurakunta/Eveliina PylväsHoosianna kajahtaa ensimmäisenä adventtina 27.11. Suvannon kappelissa kahdessa jumalanpalveluksessa. Adventin sanoman lisäksi klo 10 pidettävässä messussa on teemana reformaation eli uskonpuhdistuksen juhlavuoden alkaminen. Saarnan pitää kirkkoherra Timo Määttä ja liturgian toimittaa kappalainen Tuomo Kälviä. Musiikista vastaa kanttori Eeva Korhonen avustajinaan Lapsikuoro ja Ismo Haapakoski, trumpetti.

Klo 18 pidettävässä sanajumalanpalveluksessa lauletaan Hoosiannan lisäksi virsikirjan uuden lisävihkon virsiä. Saarnan pitää seurakuntapastori Veli Matti Linnanmäki ja liturgian toimittaa seurakuntapastori Eeva-Kaisa Laakko. Musiikista vastaavat kanttori Teija Siirtola ja Kirkkokuoro.

Ensimmäisen adventtisunnuntain messun klo 13 Merijärven kirkossa toimittaa Timo Määttä. Musiikista vastaa kanttori Markku Sakko. Messun jälkeen tarjoillaan Merijärven seurakuntatalolla klo 14-16 adventtilounas diakoniatyön hyväksi.