Rukousviikon teemana sovinto

Kansainvälistä ekumeenista rukousviikkoa vietetään 18.−25. tammikuuta. Kahdeksan päivän rukousjakson teemana on: Kristuksen rakkaus johtaa meidät sovintoon.

Vuosi 2017 on monessa mielessä merkkivuosi. Tänä vuonna tulee kuluneeksi 500 vuotta siitä, kun Martti Luther julkaisi teesinsä. Kotimaamme itsenäistymisestä tulee kuluneeksi sata vuotta. Vuosi 2017 on myös Suomen Ekumeenisen Neuvoston juhlavuosi sen täyttäessä 100 vuotta. Vuoden aikana juhlitaan sekä suomalaisten kirkkojen historiaa että katsotaan eteenpäin yhteistyön merkeissä.

Tammikuun rukousviikko tarjoaa luontevat mahdollisuudet ekumeenisten juhlien järjestämiseen ja ennen kaikkea yhteiseen rukoukseen sekä sovinnon sanoman esiin tuomiseen ja ykseyden rakentamiseen. Ylivieskassa järjestetään yhteinen rukousilta torstaina 19.1. klo 18 Suvannon kappelissa. Iltaa toteuttamaan on kutsuttu kaikki paikalliset kristilliset kirkot ja herätysliikkeet.