Rippikoululaiset viettivät omaa kirkkopyhää

Rippikoulusunnuntain sanajumalanpalvelusta vietettiin sunnuntaina 22.1. klo 13 Suvannon kappelissa. Jumalanpalvelukseen osallistuivat tänä vuonna rippikouluun tulevat lähes 200 ylivieskalaista nuorta.

Rippikoulujumalanpalveluksen toteuttivat kappalainen Tuomo Kälviä, kanttori Teija Siirtola ja messubändi. Jumalanpalveluksessa esitettiinTuomo Kälviän käsikirjoittama, uskonpuhdistuksen 500-vuotisjuhlavuoteen liittyvä, saarnanäytelmä, jossa kuvattiin lyhyinä kohtauksina Martti Lutherin tie uskonpuhdistajaksi. Roolihenkilöinä olivat Lutherin lisäksi Katharina von Bora, nunna, jonka kanssa Luther avioitui sekä paavi ja paholainen. Jumalanpalveluksessa kuultiin myös uruilla j.S. Bach'in d-molli toccata.

Jumalanpalveluksen jälkeen seurakunta tarjosi rippikoululaisille ja heidän ohjaajilleen lounaan. Lounaan jälkeen Ylivieskan sotaveteraanilaulajat esiintyivät ja vastasivat nuorten esittämiin kysymyksiin.