Tuttu ääni kutsuu Kynttiläkirkkoon kirkon raunioille

Kuva: Matti PeltolaYlivieskan palaneen kirkon pikkukello on saatu asennettua vanhalle paikalle tapulin juurelle ja sen tuttu ääni kutsuu sunnuntai-illan Kynttiläkirkkoon. Valot sammuvat kirkkomaalta ja sadat kynttilät valaisevat reitin kirkon raunioille Kynttilänpäivänä 5.2. klo 19 pidettävään Kynttiläkirkkoon. Jutun kellon tarinasta voit lukea täältä.

Kirkkohetken avaa rovasti Esko Jaatinen, puheen pitää kappalainen Tuomo Kälviä ja kanttorina on Eeva Korhonen. Musiikkia esittävät Ylivieskan mieskuoro johtajanaan Olena Mihailova ja Janne Nietula, trumpetti.

Kynttiläkirkkoperinne juontuu 90-luvulta ja vuosituhannen alusta, jolloin seurakunnan lapsityö ja Urheiluautoilijat järjestivät vuosittaisen tapahtuman Kettukalliolla.

Tapahtumaan on vapaa pääsy ja samalla on mahdollisuus antaa vapaaehtoinen lahja Ylivieskan kirkon uudelleen rakentamisen hyväksi. Tilaisuuden jälkeen on kirkkokahvien paikalla mehu- ja makkaratarjoilu.

Seurakunnan yhteistyökumppaneina kynttiläkirkon järjestelyissä toimivat Ylivieskan lions-klubit LC Ylivieska, LC Ylivieska/Huhmari ja LC Ylivieska/Savisilta sekä Ylivieskan Kotiseutuyhdistys ja Ylivieskan Urheiluautoilijat.

Kuva: Liisa Pieskä